Στυλιανίδης:«Για να δοθεί επιδότηση για οποιαδήποτε γραμμή, τους χειμερινούς μήνες, ελέγχεται η εμπορικότητά της» Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη Λήμνο; - LimnosLive
Connect with us

Λήμνος

Στυλιανίδης:«Για να δοθεί επιδότηση για οποιαδήποτε γραμμή, τους χειμερινούς μήνες, ελέγχεται η εμπορικότητά της» Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη Λήμνο;

Δημοσιεύτηκε

στις

Επιλέγεται ο πιο ορθολογικός τρόπος προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλα τα νησιά μας που χρειάζονται άγονες γραμμές ειδικά τους χειμερινούς μήνες” τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, απαντώντας στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή νομού Έβρου της “Ελληνικής Λύσης”, Παράσχου Παπαδάκη, σχετικά με την επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, καθώς και άλλα ζητήματα που αφορούν στο νησί.

Ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι το νησί δεν είναι αποκομμένο καθόσον συνδέεται με την Αλεξανδρούπολη αλλά και με το Λαύριο μέσω της εκτέλεσης πέντε δρομολογίων σε καθημερινή βάση, τα δύο εξ’ αυτών με διπλά δρομολόγια.

Επεσήμανε επίσης ότι κατά τους χειμερινούς μήνες, ο συνδυασμός της μη πληθώρας πλοίων, της αυξανόμενης ακινησίας στην οποία μπαίνουν συχνά τα πλοία της ακτοπλοΐας αλλά και των νομικών προσφυγών που ασκούνται στον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές, οδήγησε στο να υπάρξει μικρή παρέκκλιση από τον αρχικό σχεδιασμό και συνεπώς το Υπουργείο να αναγκαστεί να βρει προσωρινές λύσεις, μέσω αναθέσεων, ώστε να διασφαλιστεί η διασυνδεσιμότητα των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

Έκανε, μάλιστα, γνωστό ότι η τελική απόφαση επί των προσφυγών βρίσκεται ήδη στο ΣτΕ, εκτιμώντας ότι, έως περίπου το τέλος Μαρτίου, θα διεξαχθεί ο σχετικός διαγωνισμός ώστε τα πέντε δρομολόγια της γραμμής “Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη” να επανέλθουν, κανονικά, στα επτά δρομολόγια την εβδομάδα.

Στη δευτερολογία του ο Υπουργός Ναυτιλίας επισήμανε πως για να δοθεί επιδότηση για οποιαδήποτε γραμμή, τους χειμερινούς μήνες, ελέγχεται η εμπορικότητα της γραμμής.

Ειδικότερα για την απόφαση της μη επιδότησης κατά τη θερινή περίοδο – μεταξύ άλλων – και της γραμμής “Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη”, τόνισε ότι το υπουργείο, βάσει των δημοσιονομικών στοιχείων, κρίνει ότι το καλοκαίρι η γραμμή έχει μεγάλη εμπορική κίνηση, άρα δεν θεωρεί απαραίτητο να επιδοτείται, ώστε να περιοριστεί η σπατάλη δημοσίων πόρων.

ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
Advertisement

Κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης, παρουσίασε την στρατηγική του υπουργείου με στόχο να λυθεί το θέμα των επιδότησης των άγονων γραμμών.

Αναφέρθηκε στο μεγαλύτερο στρατηγικό σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη για την πράσινη μετάβαση και την αύξηση της ασφάλειας της ακτοπλοΐας, μέσω της εξασφάλισης ευρωπαϊκών κονδυλίων που ανέρχονται στα 500 εκατ. ευρώ, τα οποία συνδεόμενα με ιδιωτικά κεφάλαια μέσω της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), θα διαμορφώσουν ένα χαρτοφυλάκιο έως και 1 δισ. ευρώ. Αυτό, όπως σημείωσε ο κ. Υπουργός, θα συμβάλει στην αγορά/ναυπήγηση νέων πλοίων, στην αναβάθμιση του γερασμένου στόλου και σε δωδεκαετείς συμβάσεις για τις άγονες γραμμές. Την ίδια στιγμή, οι πλοιοκτήτες θα έχουν σταθερές συμβάσεις, διευκολύνοντας τη χρηματοδότηση και διασφαλίζοντας πιο αξιόπιστα δρομολόγια για όλες τις νησιωτικές περιοχές.

Στις δηλώσεις του Χρήστου Στυλιανίδη αναφέρονται τρία βασικά σημεία που ενδιαφέρουν το νησί μας:

1) Η προσωρινότητα των λύσεων

Αναφέρει ότι το Υπουργείο βρήκε «προσωρινές λύσεις» για τις άγονες γραμμές λόγω προβλημάτων με τις διαγωνιστικές διαδικασίες και την έλλειψη πλοίων τον χειμώνα. Αυτό σημαίνει πως το υπάρχον δίκτυο δεν είναι εξασφαλισμένο μακροπρόθεσμα και ενδέχεται να υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές.

2) Η στρατηγική των επιδοτήσεων

Υπογραμμίζει ότι η επιδότηση δρομολογίων γίνεται με βάση την εμπορικότητα. Εάν μια γραμμή θεωρηθεί «κερδοφόρα» το καλοκαίρι, τότε δεν επιδοτείται. Αυτό δείχνει ότι το Υπουργείο δεν θέλει να δώσει επιδοτήσεις αν δεν υπάρχει απόλυτη ανάγκη, κάτι που μπορεί να αφήσει νησιά, όπως η Λήμνος, με λιγότερες επιλογές συγκοινωνίας εκτός τουριστικής περιόδου;

3) Η αναμονή της απόφασης του ΣτΕ

Αν και αναφέρεται στη Σαμοθράκη, αφήνει να εννοηθεί ότι το πρόβλημα των άγονων γραμμών είναι γενικευμένο και επηρεάζει όλα τα νησιά που εξαρτώνται από επιδοτούμενα δρομολόγια. Αν η απόφαση του ΣτΕ αργήσει ή δεν λύσει το πρόβλημα, οι προσωρινές λύσεις μπορεί να συνεχιστούν επ’ αόριστον;

 Πώς επηρεάζεται η Λήμνος;

  • Πιθανή μείωση δρομολογίων τον χειμώνα, αφού το Υπουργείο δεν διασφαλίζει μόνιμες λύσεις. Κάτι που ήδη έγινε με την γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη
  • Μη εγγυημένη επιδότηση αν το δρομολόγιο θεωρηθεί «κερδοφόρο» το καλοκαίρι. Δηλαδή θα πρέπει να παρακαλάμε μην ανέβει η τουριστική κίνηση του νησιού;
  • Αστάθεια στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ειδικά αν οι διαγωνισμοί καθυστερήσουν.

Με λίγα λόγια, οι δηλώσεις αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ότι η Λήμνος μπορεί να αντιμετωπίσει περαιτέρω προβλήματα ακτοπλοϊκής σύνδεσης…. και ο νοών νοείτω…

Δείτε live εικόνα από τη Λήμνο ΕΔΩ

Από πέντε διαφορετικές web live καμερες

Μαγευτικές εικόνες 24 ώρες το 24ωρο!

 

ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
Advertisement
Google News Icon

Σας άρεσε το άρθρο? Mάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο!
Ακολουθήστε το LimnosLive.gr στο Google News.

ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
Advertisement
Διαφήμηση
Advertisement
Διαφήμηση
Advertisement
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com