Καταγγελία από Λήμνο φέρνει πολιτική θύελλα – Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή - LimnosLive
Connect with us

Λήμνος

Καταγγελία από Λήμνο φέρνει πολιτική θύελλα – Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στη Βουλή

Η εταιρεία χρεώνει, η εφαρμογή κολλάει και οι επιβάτες στη Λήμνο πληρώνουν! «Οι επιβάτες και ιδίως οι κάτοικοι των νησιών δεν είναι πελάτες «δεύτερης κατηγορίας»

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Λήμνος, ένα από τα πιο απομακρυσμένα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, βρίσκεται στο επίκεντρο νέας κοινοβουλευτικής παρέμβασης που φέρνει στην επιφάνεια σοβαρές καταγγελίες για τη μεταχείριση επιβατών από αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.

Ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή, φέρνοντας στο φως περιστατικά που εγείρουν ερωτήματα νομιμότητας, ασφάλειας και ισότιμης εξυπηρέτησης.

Οι αναφορές για αυθαίρετες χρεώσεις, δυσλειτουργίες στο ηλεκτρονικό σύστημα της εταιρείας, καθώς και ελλείψεις στις βασικές συνθήκες επιβίβασης, πλήττουν ευθέως τα δικαιώματα των πολιτών ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές όπως η Λήμνος, όπου η πρόσβαση στις μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας.

Συγκεκριμένα: 

ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
Advertisement

Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή για το ζήτημα της μεταχείρισης επιβατών και των χρεώσεων από αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, η οποία δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην Ελλάδα, ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

«Σύμφωνα με επώνυμη καταγγελία επιβατών που ταξίδεψαν στις 19 Ιουλίου 2025 από τη Λήμνο προς την Αθήνα, παρά την έγκαιρη προσπάθειά τους να πραγματοποιήσουν online check-in μέσω της εφαρμογής της εταιρείας, το σύστημα παρουσίασε δυσλειτουργία, χωρίς να παρέχεται τρόπος αποδεικτικού στοιχείου για τη βλάβη. Κατά την άφιξή τους στο αεροδρόμιο, επιβλήθηκε πρόστιμο 62,5 ευρώ ανά άτομο, ανεξαρτήτως της τεχνικής ευθύνης που βάρυνε αποκλειστικά την εταιρεία.

Κατά την επιβίβαση, οι επιβάτες -μεταξύ των οποίων υπήρχαν ηλικιωμένοι και γονείς με βρέφη- παρέμειναν εκτεθειμένοι σε υψηλές θερμοκρασίες άνω των 35°C για τουλάχιστον 20 λεπτά, χωρίς στοιχειώδη μέτρα προστασίας. Επιπλέον, οι οδηγίες ασφαλείας στο αεροσκάφος δόθηκαν αποκλειστικά στα αγγλικά, παρότι αργότερα, η ίδια εταιρεία προώθησε εμπορικά μηνύματα στα ελληνικά. Σε σχετική διαμαρτυρία, η εταιρεία φέρεται να επέρριψε ευθύνες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), υποστηρίζοντας πως δεν είναι σε θέση να παρέχει μεταφρασμένες οδηγίες.

Πρακτικές αμφίβολης νομιμότητας, όπως η μονομερής επιβολή προστίμων και η παράλειψη βασικών μέτρων ασφάλειας και εξυπηρέτησης, πλήττουν ευθέως τα δικαιώματα των επιβατών, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες και νησιωτικές περιοχές όπως η Λήμνος», ανέφερε ο βουλευτής.

ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
Advertisement

Με την κοινοβουλευτική του Ερώτηση, την οποία συνυπογράφουν συνολικά 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ο ζητά από τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών να απαντήσεις στα εξής κρίσιμα ερωτήματα:

  1. Έχει λάβει γνώση η ΥΠΑ για τις καταγγελίες πολιτών εις βάρος της εν λόγω αεροπορικής εταιρείας για πρακτικές αμφίβολης νομιμότητας, που επιβαρύνουν αυθαίρετα οικονομικά τους επιβάτες;
  2. Πώς κρίνει την πολιτική της εν λόγω αεροπορικής για μονομερή επιβολή τέλους 62,5€ για παράλειψη online check-in και μάλιστα ανεξάρτητα από το αν το ηλεκτρονικό σύστημα της εταιρείας παρουσιάζει τεχνικό σφάλμα;
  3. Ελέγχεται η νομιμότητα μονομερούς επιβολής τελών σε επιβάτες από αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα;
  4. Είναι υποχρεωμένες οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν εσωτερικές πτήσεις εντός της Ελλάδας να παρέχουν τις οδηγίες ασφαλείας και στην ελληνική γλώσσα;
  5. Πως απαντάει στους ισχυρισμούς της εταιρείας, ότι υπεύθυνη για την μη παροχή οδηγιών στα ελληνικά είναι η ΥΠΑ;
  6. Υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο για την υποχρεωτική προστασία των επιβατών από ακραίες καιρικές συνθήκες κατά την επιβίβαση/αποβίβαση σε περιφερειακά αεροδρόμια; Ελέγχονται οι αεροπορικές εταιρείες για την τήρηση των κανόνων αυτών;
  7. Πως προτίθεται να ενεργήσει για την διερεύνηση των καταγγελιών εις βάρος της εταιρείας και τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών στις αερομεταφορές;

Ο κ. Μεϊκόπουλος ανέφερε:  «Οι επιβάτες -και ιδίως οι κάτοικοι των νησιών- δεν είναι πελάτες «δεύτερης κατηγορίας». Δικαιούνται να απολαμβάνουν ασφαλείς, αξιοπρεπείς και σύννομες μεταφορές, χωρίς κρυφές χρεώσεις, ελλιπή ενημέρωση ή ακατάλληλες συνθήκες επιβίβασης. Η κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες της για θεσμική θωράκιση των δικαιωμάτων των επιβατών».

Google News Icon

Σας άρεσε το άρθρο? Mάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο!
Ακολουθήστε το LimnosLive.gr στο Google News.

ΔΙΑΦΗΜΗΣΗ
Advertisement
Διαφήμηση
Advertisement
Διαφήμηση
Advertisement