Λήμνος
Η Λήμνος θα γίνει ο ενεργειακός κρίκος για το Αιγαίο
Προχωρά η αδειοδοτική διαδικασία για την ηλεκτρική διασύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου

Στη δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ για τη μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση του Βορειοανατολικού Αιγαίου με το ηπειρωτικό σύστημα. Η Λήμνος αναδεικνύεται σε κρίσιμο κόμβο, με έργα-κλειδιά όπως νέος υποσταθμός υψηλής τάσης, υπόγειες και υποβρύχιες γραμμές μεταφοράς και διασύνδεση με Θράκη και Λέσβο.
Το έργο, προϋπολογισμού 1,246 δισ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2029 και φέρνει μαζί του σαρωτικές αλλαγές σε υποδομές και ενεργειακή ασφάλεια. Δείτε τι προβλέπει η μελέτη πού θα γίνουν τα έργα και πώς επηρεάζεται το νησί.
Τα επιμέρους έργα που χρειάζονται για να υλοποιηθεί η ηλεκτρική διασύνδεση του Βορειοανατολικού Αιγαίου, έθεσε σε δημόσια διαβούλευση ο ΑΔΜΗΕ μέχρι τις 13 Νοεμβρίου.
Το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης του Βορειοανατολικού Αιγαίου, το οποίο αποτελεί συνέχεια της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029 – ένα χρόνο δηλαδή νωρίτερα από τις αρχικές προβλέψεις του Διαχειριστή και σύμφωνα με τον αναθεωρημένο του προϋπολογισμό πλέον ανέρχεται στο 1,246 δις ευρώ.
Ειδικότερα, η ΜΠΕ αποσκοπεί στην περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας γραμμής μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης (150kV) και των επιμέρους εγκαταστάσεων για την διασύνδεση των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με το Ηπειρωτικό Σύστημα (ΚΥΤ Ν. Σάντας έως Υ/Σ Ζεύξης Λέσβου).
Όσον αφορά τα επιμέρους έργα, όπως προκύπτει από την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναμένεται να κατασκευαστούν τα εξής:
1. Εναέρια γραμμή μεταφοράς 150 kV βαρέως τύπου απλού κυκλώματος από το υφιστάμενο κέντρο υπερυψηλής τάσης Νέας Σάντας έως τον νέο υποσταθμό 150kV ζεύξης Θράκης. Το συνολικό μήκος της εναέριας γραμμής είναι 40 χλμ. περίπου.
2. Υποσταθμός 150 kV ζεύξης Θράκης ο οποίος θα διασυνδέει τον νέο υποσταθμό GIS 150kV Λήμνου με το υφιστάμενο κέντρο υπερυψηλής τάσης Νέας Σάντας.
3. Υπόγεια γραμμή μεταφοράς 150 kV από τον Υ/Σ ζεύξης Θράκης έως τη θέση προσαιγιάλωσης Αμπελάκια στη Θράκη, μήκους 3,7 χλμ. περίπου.
4. Υποβρύχια γραμμή μεταφοράς 150 kV από τη θέση προσαιγιάλωσης Αμπελάκια στη Θράκη έως τη θέση προσαιγιάλωσης παραλία Αυλώνας στη Λήμνο, μήκους 130 χλμ. περίπου.
5. Υπόγειες γραμμές μεταφοράς 150 kV από τη θέση προσαιγιάλωσης παραλία Αυλώνας στη Λήμνο έως τον νέο Υ/Σ GIS 150 kV Λήμνου, μήκους 3,3 χλμ. περίπου.
6. Υποσταθμός 150 kV κλειστού τύπου GIS Λήμνου.
7. Υποβρύχια γραμμή μεταφοράς 150 kV από τη θέση προσαιγιάλωσης παραλία Αυλώνας στην Λήμνο έως τη θέση προσαιγιάλωσης στη Λέσβο, μήκους 142 χλμ. περίπου.
8. Υπόγειες γραμμές μεταφοράς 150 kV από τη θέση προσαιγιάλωσης στη Λέσβο έως τον νέο Υ/Σ Ζεύξης Λέσβου, μήκους 21 χλμ. περίπου (11,3 χλμ. απλού κυκλώματος και 9,8 χλμ. διπλού κυκλώματος) .
9. Υποσταθμός ζεύξης Λέσβου (Υ/Σ Δυτ.Λέσβου), κλειστού τύπου GIS.
Όπως επισημαίνεται, στην ν. Λέσβο, πέραν των παραπάνω έργων, θα εγκατασταθούν σε επόμενο στάδιο και επιπλέον δύο υποβρύχιες γραμμές μεταφοράς για την διασύνδεση της Σκύρου με την Λέσβο και της Λέσβου με την Χίο.
Σε σχέση με την υλοποίηση της διασύνδεσης του Βορειοανατολικού Αιγαίου με το Ηπειρωτικό Σύστημα, ο ΑΔΜΗΕ έχει προγραμματίσει να πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη φάση αφορά την διασύνδεση των νησιών ΒΑ Αιγαίου με το Ηπειρωτικό Σύστημα μέσω της διασύνδεσης της Θράκης με την Λήμνο. Στην συνέχεια προγραμματίζεται η διασύνδεση της Λήμνου με την Λέσβο.
Η δεύτερη φάση αφορά την διασύνδεση της Λέσβου με την Χίο, προγραμματίζεται δε και η διασύνδεση της Σκύρου με την Εύβοια και της Σάμου με την Κω.
Τέλος, η τρίτη φάση αφορά την διασύνδεση της Λέσβου με την Σκύρο και της Χίου με την Σάμο.

Σας άρεσε το άρθρο? Mάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο!
Ακολουθήστε το LimnosLive.gr στο Google News.

