Λήμνος
Δείτε όλη την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το ακτοπλοϊκό, οι θέσεις, οι διαπληκτισμοί και τα τηλεφωνήματα στα υπουργεία… (βίντεο-εικόνες)
Την Κυριακή πραγματοποιήθηκε έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου με θέμα «Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την αντικατάσταση του πλοίου “ΜΥΚΟΝΟΣ” από τα πλοία “ΠΡΕΒΕΛΗΣ” και “ΔΙΑΓΟΡΑΣ” της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με τους λιμένες Θεσσαλονίκης, Μυτιλήνης και Καβάλας.
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, η απόφαση του συμβουλίου ήταν συνάντηση με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία έγινε σήμερα Τρίτη 6 Ιουνίου όπως έγινε γνωστό από την κα Ελεονώρα Γεώργα (Δείτε ΕΔΩ το σχετικό άρθρο)
Στα βίντεο που ακολουθούν δείτε τις θέσεις, τις προτάσεις , τις διαφωνίες αλλά και τους διαπληκτισμούς που επικράτησαν στο έκτακτο συμβούλιο
Ενημέρωση του Δήμαρχου Λήμνου κ. Δημήτρη Μαρινάκη
Η κα Ελεονώρα Γεώργα
Ο κ. Πλαφαδέλης
Η κα Φωτοπούλου
Η κα Γιαρμαδούρου
Ο κος Μαδυτινός
Τοποθέτηση Δημάρχου κ. Μαρινάκη και ξαφνική είσοδο κ. Αθανασίου στο συμβούλιο
Μετά την είσοδο του κ. Αθανασίου η άποψη του, τα τηλέφωνα στα υπουργεία, ο διαπληκτισμός του κ. Πλαφαδέλη με τον Δήμαρχο Λήμνου, οι τοποθετήσεις των παρατάξεων και οι ψηφοφορία
Με δελτίο τύπου εχθές από την Λαϊκή συσπείρωση Λήμνου οι δημοτική σύμβουλοι κος Μαδυτινός και κος Λυβαδυνόπουλος ανέλυσαν την θέση τους αναφέροντας:
Στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 4-6-2023 που συγκάλεσε ο Δήμαρχος με θέμα την αντικατάσταση του 18 ετών πλοίου ΜΥΚΟΝΟΣ από το 43 ετών πλοίο ΠΡΕΒΕΛΗΣ και το 33 ετών πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Λήμνου καταθέσαμε την παρακάτω πρόταση:
Τα διαχρονικά προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με την ηπειρωτική Ελλάδα και τα άλλα νησιά, οφείλονται στο νομοθετικό πλαίσιο που συνδιαμόρφωσαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις με βάση και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και που δίνει το ελεύθερο στις εφοπλιστικές εταιρείες να βάζουν όποια πλοία θέλουν, όποτε θέλουν και με όποια σύνθεση πληρωμάτων θέλουν, με γνώμονα την αύξηση των κερδών τους και παρά τις κρατικές επιδοτήσεις που παίρνουν από τη φορολογία του ελληνικού και λημνιακού λαού.
Αυτή η πολιτική δεν αντιμετωπίζεται με ψηφίσματα και συσκέψεις, παρά μόνο με συνεχείς μαζικούς λαϊκούς αγώνες. Γι αυτό προτείνουμε ο Δήμος Λήμνου, σε συντονισμό με τον Δήμο Αγίου Ευστρατίου που αντιμετωπίζει επίσης πρόβλημα με τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με τον Άγιο Ευστράτιο, να διοργανώσει κινητοποιήσεις απαιτώντας αντικατάσταση του πλοίου ΠΡΕΒΕΛΗΣ με σύγχρονο πλοίο στις γραμμές της Λήμνου με τη Βόρεια Ελλάδα και τα άλλα νησιά, αντικατάσταση του 48 ετών πλοίου AQUA BLUE με σύγχρονο πλοίο στη γραμμή του Λαυρίου και άμεση αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με τον Άγιο Ευστράτιο. Παράλληλα θα μπορεί να γίνει συνάντηση με τον υπηρεσιακό υπουργό Ναυτιλίας που θα μεταφέρει την αγανάκτηση των κατοίκων των νησιών μας που θα βρίσκονται αυτή την ημέρα σε κινητοποιήσεις.
Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από τους δημοτικούς συμβούλους των «ανεξάρτητων» κατά τα άλλα παρατάξεων ΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΜΝΟ της κας Γεώργα και ΣΤΑΘΕΡΗ ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΜΝΟ του κ. Μαρινάκη. Όλοι τους ψήφισαν συντεταγμένα την πρόταση του Δημάρχου για μια σύσκεψη με τον υπηρεσιακό υπουργό υπουργό Ναυτιλίας, υπό το βλέμμα του υποψήφιου βουλευτή της ΝΔ κου Αθανασίου, ο οποίος εμφανίστηκε ξαφνικά στα μέσα της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, χωρίς να έχουν προσκληθεί υποψήφιοι βουλευτές άλλων κομμάτων και ανέλαβε να διοργανώσει αυτή τη σύσκεψη!
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά αυτό που είναι κοινό μυστικό στην τοπική κοινωνία του νησιού μας, ότι αυτές οι παρατάξεις κάθε άλλο παρά «ανεξάρτητες» είναι, αλλά στηρίζονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από τμήματα της ΝΔ. Κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι έχουν «αλλεργία» με τις λαϊκές – εργατικές κινητοποιήσεις και ότι παρά τις προσωπικές αντιπαραθέσεις της κας Γεώργα και του κου Μαρινάκη στα δημοτικά συμβούλια, στα μεγάλα ζητήματα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, της υγείας, του νοσοκομείου του νησιού μας και όχι μόνο, έχουν κοινή γραμμή τη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής.
Οι εργαζόμενοι, οι κάτοικοι του νησιού μας, ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Με σημερινό δελτίο τύπου πήρε θέση και ο υποψήφιος Δήμαρχος Λήμνου κ. Θωμας Λούκας ο οποίος αναφέρει:
Με αφορμή την κατεπείγουσα (!!!) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με την αναστάτωση (!!!) που δημιουργήθηκε με την αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ από το ΠΡΕΒΕΛΗΣ.
Για την ιστορία:
Στις 5/12/2022 αναρτήθηκε η “Προκήρυξη ανοικτού δημόσιου διεθνή επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών ΚΑΒΑΛΑ – ΛΗΜΝΟΣ- ΜΥΤΙΛΗΝΗ – ΧΙΟΣ – ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ – ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΗΚΟΣ και ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΛΗΜΝΟΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ – ΧΙΟΣ – ΒΑΘΥ ΣΑΜΟΥ” (ΑΔΑ: 6ΘΠ54653ΠΩ-Σ89)
Στους όρους του διαγωνισμού περιλαμβάνεται η περίφημη παράγραφος 35, σύμφωνα με την οποία: “Αν κατά την διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης δεν είναι δυνατή η αντικατάσταση με πλοίο αναλόγων προσόντων και μεταφορικής ικανότητας, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, δύναται να αντικατασταθεί (εφόσον το απαιτεί η ετήσια επιθεώρηση του πλοίου) από πλοίο κατωτέρων προσόντων, για χρονικό διάστημα έως….. και 20 ημερών στις περιπτώσεις θερινών συμβάσεων και γενικότερα σε γραμμές που προκηρύσσονται για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους…”.
Η επίμαχη παράγραφος 35 υπήρχε και σε παλαιότερες συμβάσεις και ήταν κάτι που όσοι ασχολούνται, έστω και επιφανειακά, με το ακτοπλοϊκό πρόβλημα της Λήμνου, θα έπρεπε να γνωρίζουν.
Στις 16/1/2023 διεξήχθη ο διαγωνισμός.
Στις 5/5/2023 υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτική Πολιτικής και της αναδόχου εταιρίας, ώστε να δρομολογηθεί το πλοίο BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ στις συγκεκριμένες γραμμές.
Στις 18/5/2023 υπεγράφη η πρώτη αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ από το BLUE STAR ΠΑΤΜΟΣ (για το διάστημα από 23/5/2023 έως και 4/6/2023), οπότε και δεν δημιουργήθηκε φυσικά, καμία αναστάτωση, αφού το ΠΑΤΜΟΣ είναι πιο σύγχρονο από το ΜΥΚΟΝΟΣ.
Στις 2/6/2023 υπεγράφη η δεύτερη αντικατάσταση από το ΠΡΕΒΕΛΗΣ (για το διάστημα 5/6/2023 έως και 26/6/2023), το οποίο είναι σαφώς πολύ παλαιότερο και δημιουργήθηκε η αναστάτωση.
Από τα παραπάνω γίνεται σαφές, πως η αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ για λόγους ετήσιας επιθεώρησής του, δεν ήταν κάτι απρόβλεπτο. Να σημειωθεί εξάλλου ότι, το πότε θα τύχει επιθεώρησης ένα πλοίο, δεν είναι κάτι που αποφασίζεται τελευταία στιγμή και όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά μπορούν να το γνωρίζουν μήνες νωρίτερα.
Παρόλα αυτά, ξαφνικά και εν μέσω τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, γίνεται κατεπείγουσα σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου!!!
Δυστυχώς όμως, είναι ξεκάθαρο ότι είμαστε με τα χέρια δεμένα. Η συγκεκριμένη αντικατάσταση του BLUE STAR ΜΥΚΟΝΟΣ είναι νόμιμη και γνωστή (έστω και ανεπίσημα) από καιρό. Κατ’ επέκταση, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για παράσταση διαμαρτυρίας της Δημαρχιακής Αρχής, με την όποια συνοδεία, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (και ειδικά σε μια υπηρεσιακή κυβέρνηση) δεν μπορούμε να αντιληφθούμε σε τι πραγματικά αποσκοπεί. Πιστεύει κανείς ότι θα γυρίσει το ΜΥΚΟΝΟΣ εσπευσμένα από το Πέραμα, όπου επιθεωρείται και θα ξαναμπεί άρον άρον στην γραμμή; Αυτά είναι αστεία.
Όποιος επιθυμεί πραγματικά να συμμετέχει στην επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος της Λήμνου, πρέπει να δρα προληπτικά και όχι να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις. Μπροστά μας έχουμε τις νέες συμβάσεις που θα υπογραφούν προς το τέλος του έτους, αφού τότε ολοκληρώνονται οι νυν συμβάσεις. Τότε, λοιπόν, θα πρέπει να πιέσουμε το αρμόδιο υπουργείο, ώστε να μην χαθούμε πάλι στα μικρά γράμματα των προκηρύξεων των διαγωνισμών. Τότε πρέπει να δηλώσουμε το βροντερό μας παρόν, με κάθε τρόπο, ώστε να περιφρουρήσουμε τα δίκαιά μας και να μην αναγκαζόμαστε πάλι να εμφανιζόμαστε “έκπληκτοι” μπροστά στις εξελίξεις.
Δείτε φωτογραφικό υλικό από την συνεδρίαση

Σας άρεσε το άρθρο? Mάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Λήμνο!
Ακολουθήστε το LimnosLive.gr στο Google News.

